Olvasó Egér Tanya

Olvasó Egér Tanya

Csata utcai híradó

2021. március 29. - Olvasó Egér Tanya

Március 29.

Kedves Gyerekek! Ma március 29. van, Auguszta névnapja. Az Auguszta latin eredetű, az ókori Rómában a császári család nőtagjainak címe volt, másrészt az Augustus férfinévből alakult női név. Jelentése: magasztos, szent, fenséges.

Nemsokára itt a tavaszi szünet és a húsvét!

Érdekes események, amelyek március 29-hez kötődnek:

1464 –ben egyik leghíresebb királyunkat, Hunyadi Mátyást magyar királlyá koronázták.

1807 –ben Olbers német orvos és csillagász felfedezte a negyedik kisbolygót, a Vestát.

1912 –ben A Déli-sarkról visszatérő Scott kapitány és bajtársai (Wilson, Bowes, Oates) életüket vesztették a hóviharban.

1929 –ben bemutaták Liszt Ferenc Via crucis című passióját Magyarországon. Hallgassuk meg!

 zene: 

 1974 –ben a Mariner 10 űrszonda először közelítette meg a Merkúrt, és küldött fényképeket is.

2004 –ben A NATO hét új tagországgal bővült: Bulgária, Észtország, Lettország, Litvánia, Románia, Szlovákia, Szlovénia.

 

Híres emberek, akik március 29-én születtek:

1885 –ben Kosztolányi Dezső magyar író, költő, műfordító, újságíró

vers: Lánc, lánc, eszterlánc,

Lánc, lánc, eszterlánc,

eszterlánci cérna,

kisleányok bús körében

kergetőzöm én ma.

Nincs semmi aranyom,

jobbra-balra löknek,

körbe-körbe, egyre körbe,

láncán kis kezöknek.

Merre menjek, szóljatok,

hátra vagy előre?

Az erdőbe megbotoltam,

egy nagy, csúnya kőbe.

Voltam én is jófiú,

Istenem, de régen,

csigabigát én is hívtam

künn a régi réten.

Verset mondtam én is ám

gilicemadárra,

magyar gyerek gyógyította,

török gyerek vágta.

Jártam az erdőben is

csillagot keresve,

aranykapun én is bújtam,

és aludtam este.

 

 

1890 –ben Csapody Vera botanikus, matematika-fizika tanár, növényrajzoló

Könyv ajánlás: Aki nyitott szemmel vizsgálja a természet tarka képeskönyvét, előbb-utóbb vágyat érez, hogy megismerje a különféle növények nevét, élőhelyét és rendszertani besorolását is. Ezt az érdeklődést elégíti ki a nagyhírű szerzőhármas sokat keresett könyvének újabb kiadása. A 120 színes táblán bemutatott akvarellek, valamint a könnyen használható rendszerezés lehetővé teszi a Magyarországon legelterjedtebb virágos növények gyors felismerését. A gyönyörködtetésen túl alapot nyújt a növényvilág mélyreható tanulmányozására is. Haszonnal forgathatja a gazda, az erdész és a természetjáró egyaránt.

1892 –ben Mindszenty József bíboros-hercegprímás, esztergomi érsek

1905 –ben Rejtő Jenő magyar író

1937 –ben Chrudinák Alajos magyar újságíró, TV-riporter

1939 –ben Terence Hill olasz színész

1943 –ben Vangelis világszerte ismert görög zeneszerző. Egyik legnépszerűbb filmzenéje:

 1947 –ben Markó Iván magyar koreográfus, táncművész

1984 –ben Király Viktor amerikai származású magyar énekes a 4. Megasztár győztese

 1982-ben ezen a napon halt meg. Carl Orff német zeneszerző, a „Carmina Burana” szerzője

 

Mi lesz a héten?

Holnap Zalán és az orvosok Napja

Szerdán Árpád névnap

Csütörtökön: Hugó és a magyar népszokás szerint a bolondok napja, az ugratás, tréfálkozás napja

Pénteken Áron nap és a gyermekkönyvek nemzetközi napja Hans Christian Andersen dán meseíró születésnapján. Ez a meseírás napja.

Szeretettel köszöntünk mindenkit, aki a héten ünnepli a név- vagy a születésnapját!

Jön a tavaszi szünet és a húsvét. Jó húsvéti készülődést!

A bejegyzés trackback címe:

https://csata-konyvtar.blog.hu/api/trackback/id/tr8916480054

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása